Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

Hej nu kommer en liten berättelse ifrån min kväll ute!

Av Tilly - 16 mars 2014 10:15

Tänke dela med mig av gårdagens händelse då jag igår natt ute och drog till det lite...

Vi gick till det mest sofistikerade ställe i Göteborg som vi kunde tänka oss.

Jag kom ditt av en tanke att jag skulle vara glad, positiv och absolut inte komma i konflikt med någon annan individ.


Jag slutade upp vid ett bord med tre flickor och vi pratade allt ifrån himmel och jord och vi skrattade och vi hade riktigt med skoj. Sedan kom dessa flickor in på politik, Nej tänkte jag tyst för mig själv....

Och den första tanke som slog mig var, Skall jag spela med i deras spel eller skall jag säga vad jag verkligen tycker och tänker om vänster och höger politik.

Detta är ett väldigt komplicerat val för mig. Eftersom mina åsikter skiljer sig verkligen helt ifrån deras. Då dom kallade sig själva vänsterliberala och skulle rösta på Vänsterpartiet och var alla eniga om detta var absolut det bästa..

Jag som jag är, är frispråkig och modig kunde inte låta mig bli att ställa dom frågan,
Vad dom tycker om Bilderberg gruppen, där världens 300 mäktigaste män träffas varje år i hemlighet bakom låsta dörrar utan någon som helst media bevakning. Där Carl Bildt, Stefan Löfven, Anders Borg, Jacob Wallenberg med mera är delaktiga.

Dom hade aldrig hört talas om denna grupp och sa att nu börjar du komma in på konspirationer och sånt tror vi inte på,
Som tur är så lever vi i ett samhälle där vi kan ta upp våra mobiler och visa människor motsatsen om dess existens,

Av min stora förvåning gjorde det dessa människor bara mer förbannade och arga och sa det bevisar absolut ingenting och att vi helt klart lever i en demokratisk val värld.,

Jag svarade då "Tycker ni verkligen att ni lever i ett demokratiskt samhälle för att ni får lägga en papperslapp i en låda var fjärde år och sa då att jag tror inte att det är rösterna som räknas utan att det är personerna som räknar rösterna som räknar.

Svaret blev då JA! Väldigt väldigt aggressivt och hatisk emot mig, Som om jag verkligen gjort dessa människor på något sätt något dåligt eller behandlat dom illa , När jag berättar och förklarar för dom i all min välmening.

Jag svarade då okej. Men kontrolleras ni av pengar frågade jag? Jag sa även att jag kontrolleras av pengar utan tvivel, Jag kan inte göra någonting utan pengar, Så jag undrar är det inte samma för er.
Dom svarade då iallafall väldigt misstänksamt, JO DET GÖR VI VÄL VADÅ DA!?

Jag ställde då frågan, Om vi nu alla människor här omkring oss både du, jag och vi kontrolleras av pengar ,

Hur skapas då pengar?

Då reste sig alla tre flickor samtidigt och lämnade bordet och kallade mig en idiot och en vidrig människa...

     


Jag hoppas dock att nästa gång jag träffar dom så kanske dom kan le och besvara min fråga :)

Hur som helst så finns det två beteenden i detta samhälle man kan vara som leder till detta.
Det ena är Nescience och det andra är Ignorant.


Nescience : Som betyder att man har aldrig fått information innan, Eller den har aldrig vart tillgänglig för personen och kan därmed inte veta.
En person som är Nescience kan man aldrig klandra för dess okunnande. För det är inte deras egna fel att dom inte vet, För informationen har hållits borta eller dolts för personen

Det andra är Ignorant: Det är att informationen funnits där för människor men man har av egen vilja valt att inte söka själv mer om ämnet eller ta del av informationen.. Oftast sker ignorans på grund av Rädsla, 

En rädsla att den nya informationen skulle behöva omvärdera hela sin livsåskådning och allt man tror om hur ett samhälle är uppbygt eller går till.
Detta skrämmer människor för att eftersom dom nu har informationen så känner man ett moraliskt ansvar att dela med sig av informationen till andra ovetande människor. 

Detta leder till något som människor är totalt livrädda för i vårt samhälle, Det kallas för att "agera".När man nu sitter med information som moraliskt förändrar människors synsätt till det bättre men som för majoriteten inte är känt, 

Så känner man något som heter ett moraliskt ansvar att dela med sig av information, För att kunna förändra ett annat slags samhälle där vi inte är omedvetna slavar till ett skuldbaserat system som heter pengar, 

Som är kontrollerat av få privata människor familjen Rothschild., Som anser sig rätten att kunna ha äganderätt och kontrollera dig som individ, 
Genom något som heter skuld! Vilket det inte finns någon logik för hur det det existerar mer skuld än vad det existerar pengar på jorden och dessa två skuld och pengar kan aldrig någonsin mötas och aldrig någonsin kan gå jämnt ut. För skuld ökar alltid mer än existensen pengar gör.

Eftersom skulden är alltid mer än vad det existerar pengar så kommer det alltid sluta upp med att människor och nationer kommer drunkna i skuld och därmed förslavade av de få.

Att dessa få privata familjer kan skapa denna fantasi, Denna världens överlägset största religion (Tron på dessa fantasi pengar skapta och kontrollerade av få privata familjer.) Är för mig ofattbart men än mer ofattbart att dom lyckas hålla oss alla människor som ställer sig kanske den mest relevanta fråga vi bör ställa oss i vårt samhälle men som man blir hatad och avskydd, hånad eller förlöjligad för att ställa. 

Hur skapas pengar?  

"It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning".
Henry Ford
  

In Lak'ech <3

 
 
Ingen bild

Elmis

16 mars 2014 11:08

Vem är du? Vart finns du. Det var det bästa jag läst, någon som tycker som mig. Äntligen

Tilly

16 mars 2014 14:58

Tack! :)
Jag finns på facebook och heter Där Albin Tilly om vill läsa och se mer. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilly - 18 juli 2014 18:38

DDT som folk sprutade överallt i mat och badade i förr i tiden, Nu idag vet man med självklarhet att det skapade Polio och annat skadligt....Asbest var något man byggde hus med förr och folk jobbade i det utan minsta tanke på dess skadlighet, Idag är...

Av Tilly - 8 maj 2014 20:38

Tänk om pengar hade styrt och kontrollerat allt här i världen! Tänk om det fanns en grupp män som skapade pengarna ur ingenting och kunde sätta andra människor i skuld till dessa män genom sitt pengaskapande? Vilken gudagåva det skulle vara att kunna...

Av Tilly - 2 april 2014 23:32


Jag har googlat och letat, ifrågasatt, Satt mig in om denna händelse på flashback och överallt för att få mer information och uppgifter. Men uppgifterna kring denna dödsmisshandel är väldigt otydliga och oklara och insåg att ingen verkar egentligen i...

Av Tilly - 19 mars 2014 06:23

Först och främst innan jag börjar vill jag poängtera att vår Media kontrolleras av Bilderberggruppen. Det är världens största maktorganisation, där världens mäktigaste människor träffas varje år i hemlighet och diskuterar sin agenda till en världsord...

Av Tilly - 18 mars 2014 18:00

Har ni någonsin funderat på varför det alltid är de mest kärleksfulla, empatiska och människors som vill ha fred och frihet på jorden som blir mördade eller råkar illa ut?...   Då ställer man sig även frågan hur det kommer det sig att dom som blir vå...

Ovido - Quiz & Flashcards